تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۶۱۲۰ دلار در هر تن ریزش داشته باشد و این موضوع را ادامه ی حرکت اصلاحی نزولی جاری نشان داده است و این حرکت اصلاحی نزولی در برخورد به سطح مقاومت ۶۳۰۸ اتفاق افتاده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۷۳۴۵ به ۵۹۸۸ تشکیل شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در چارت پایین روند افزایشی کوتاه قیمت از سطح ۶۰۶۴ (پایین ترین سطح ۶ اوت ۲۰۱۸) شامل سه موج می باشد و موج دوم یعنی موج b در حوالی سطح ۶۱۲۰ به پایان رسیده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی از موج بزرگ تر C از سطح ۶۰۶۴ است و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت مس به سمت کف موج b یعنی سطح ۶۱۲۰ کاهش یابد.

برای اینکه از روند نزولی قیمت مس به تارگت ۶۱۲۰ مطمئن شویم لازم است که قیمت آن ابتدا به پایین سطح حمایت ۶۱۸۶ کاهش یابد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۲۵۷ به معنای از سرگیری موج افزایشی C به سوی سطح ۶۴۵۰ می باشد. بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بلند مدت هفتگی بیانگر آن است که سطح حمایت قیمت بر روی سطح ۶۰۵۶ واقع شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از روند موج افزایشی C قرار دارد و پیش بینی می شود برای مدت چند هفته ای در بالای این سطح در نوسان باشد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۰۵۷ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۰۳۵ کاهش یابد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و امواج الیوت نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود کاهش عمیق قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۱۴۷ به معنای آن است که اولین حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۲۰۰۱ به پایان رسیده است و این حرکت اصلاحی از سه موج شکل گرفته است و موج دوم یعنی موج B در سطح ۲۰۲۳ به پایان رسیده است که پیش بینی می شود دوباره به سوی این سطح کاهش یابد.

از منظر تحلیل تکنیکال محتمل ترین سناریوی موجود آن است که کاهش کنونی قیمت تا منطقه ۲۰۳۵ و ۲۰۲۳ ریزش داشته باشد و بعد از آن روند صعودی از سطح ۲۰۰۱ شروع شود که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۲۷۱۸ به ۲۰۰۱ نشان داده است.

این بدان معناست که این حرکت اصلاحی افزایشی هنوز به پایان نرسیده است و به باور ما این حرکت اصلاحی افزایشی تا سطوح ۲۱۷۱ و ۲۲۷۵ افزایش خواهد یافت که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد و در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۰۷۵ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت بعدی ۲۰۹۱ دلار در هر تن می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن